A szauna megfelelő alkalmazása

Szauna

Azok az emberek, akik először próbálják ki ezt a tevékenységet, ne tartózkodjanak nagyon sok ideig a melegben. A kezdőknek 5-8 percet, míg a haladóknak 10-15 percet javasolnak. A szauna igénybevétele ennyi ideig egészséges, mivel a jótékony hatását ilyenkor fejti ki teljes mértékben. Ha fekvő pozíciót alkalmaz, akkor mindenképp első lépésként üljön fel, majd pár perc után hagyja el a helyiséget.

Ezután kis ideig tartózkodjon a friss levegőn, így jól lehűl a teste, majd a zuhany vagy erre a célra épített merülő dézsa használata jöhet. Ha ezt a folyamatot elvégezte, akkor újra megismételheti a teljes műveletet.

Ha a szauna használata egymás után többször történik, előfordulhat, hogy kimerültnek, fáradtnak érzi magát, és közérzete is rossz lesz. Arra figyeljen oda, hogy ezután a pihenésre hagyjon időt. Az utasításokat, vagyis előírásokat minden tekintetben be kell tartani. A szervezetet méregteleníti a szaunázás, és mivel az anyagcserét beindítja, a fogyást is elősegíti. Nagyon közkedvelt a fiatalok körében.

Print Friendly, PDF & Email