A CRM rendszer az ERP része lehet

CRM rendszer
CRM rendszer

Fontos már a cikk elején tisztázni, hogy a CRM- és az ERP-rendszerek nem ugyanazt takarják! Az előbbi inkább egyfajta részét képezi az utóbbinak. A modul képes különállóan is működni, szóval valószínűleg ezért keverik össze sokan a fogalmakat. A CRM rendszer elsősorban arra koncentrál, hogy rendben legyen minden a kommunikáció szempontjából a megrendelők és a beszállítók között. Ez kulcsfontosságú dolog, hiszen a félreértések, illetve az adathiányok könnyen magas pluszköltségeket okozhatnak. További előnyt jelent, hogy a CRM rendszer adatait a marketing szempontjából is fel lehet használni, hiszen a dolgozók képesek lesznek látni, hogy pontosan milyen igényei vannak az egyes megrendelőknek. Nem mindegy azonban, hogy a CRM rendszer végül milyen lesz, mert természetesen minden vállalatnak egyedi igényei vannak, éppen ezért a bevezetés előtt mindenképpen információkat kell gyűjteni erről a lehetőségről. Ha megtörtént az igények felmérése, akkor a megalkotás után megtörténhet a CRM rendszer bevezetése a megrendelő vállalatnál.

Print Friendly, PDF & Email